Ja må jag leva! :D

Födelsedagen kom och gick, och den var braaaaaaaaaa. Fick förutom strumpor, en snygg blus, två filmer och en stor bok om Oscarsgalans historia en egen keyboard av mams och paps! :D Har använt den en hel del idag när jag sjungit upp och klurat ut melodin till "Where the Beauty Is", samt försökt spela lite lite låtar med hjälp av ackord, men det tar år om jag ska behöva lägga om ackorden :P Jaja, skam den som ger sig. Hade tårtkalas för Erika, Astri, Kak, Sanna, Alicia, Brask, Jeppe och Pont också och fick två filmer till av Erika (:O Två! Dyyyrt), en bukett, örhängen och en massa choklad =D Visade sig dock at kl 14 inte var en bra tårttidför ingen åt något :P Blev nästan en hel tårta över, finns fortfarande en bit kvar i kylskåpet som jag kommer att muncha på imorgon.

Annars består dagarna av träning och övning, och idag började jag att fundera på om en av mina auditionlåtar verkligen var rätt val, hade lite svårt att hitta känslan i den. Har ju ändå några till att välja mellan, och jag kommer nog att öva på de andra också under sommaren så jag ska höra med Guddan till hösten och se vad hon tycker. Annars känns det som att det här med att rikta tonen och ha spänst i musklerna runt läpparna verkar ha satt sig mer eller mindre i kroppen, jag behöver inte länge tänka på det lika mycket och det låter bra. :) Tvåstrukna f har börjat landa i placering också, men istället har jag problem med högre toner. Får väl ta en ton i taget misstänker jag. Har hittat ännu fler potentiella solon också, ås det börjar kännas riktigt bra. Håller på att bygga upp en repertoar som inte så många andra brukar sjunga, så att man blir lite intressant, ha. Måste hitta mer botten dock, så att jag kan sjunga "I Wish I Could Forget You" och "I Read" utan att behöva transponera upp dem en ters. :P


Boken "is coming along nicely" som Bev hade sagt. 35 % av maxantalet sidor (som väl egentligen inte är någon maxgräns, men det ger mig bättre perspektiv på saker :)) and counting!

För övrigt håller jag på att falla tillbaka in i mitt Wikipedia-beroende, upptäcker mig själv med att sitta och språkvårda artiklar eller göra infogningar, kan inte vara hälsosamt. Problemet är att jag inte kan hindra mig själv heller, man hjälper ju projektet att nå sitt mål :P




Daisy Eagan vinner sin Tony Award 1991, 11 år gammal


Upptäckte det här klippet igår och satt och grät. Så himla sött och fint :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja, jag har säkert en spell on me in the kitchen så det vore ju utmärkt med lite hjälp! :)



För att få den där ikonen måste du först starta ett bloglovin konto. Därifrån hämtar du ikonen (det finns några att välja på). Gå sedan in på designadinblogg.se - där står det precis hur du skall göra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback