"Careful the things you do..."

Jag MÅSTE se Mandy Patinkin på scen någon gång innan jag dör (eller innan han dör, vilket som händer först). Sitter och lyssnar på "Lily's Eyes" från The Secret Garden och det finns ingen som berör mig så mycket med sin sångröst som patinkin (bortsett från Jeff McCarthy, men de har två helt olika röstkvalitéer och kan inte jämföras). Det jobbiga med det hela är att jag kollade upp hans turnéschema på hans hemsida nu och idag, på min födelsedag, ska han ha solokonsert i Massachusetts. Känns inte direkt som att jag hinner komma dit i tid för att se den, men det hade varit helt underbart. En sån fantastiskt närvaro och gestaltningsförmåga; jag skulle vara överlycklig om jag ens hade 1% av det uttrycket. Spelar ingen roll vad han sjunger, sången lever i vartenda ord och berättelsen känns så verklig att man nästan kan röra vid den. Samtidigt har han ett av de vackraste vibraton som finns överhuvudtaget i världen, och förvaltar sin röst så himla bra oavsett om han ska sjunga svagt eller starkt.




"Children Will Listen" - Mandy Patinkin

Ett av de vackraste framföranden som jag vet. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback