Vid liv

Ja, sen förra inlägget hände en hel del. Sanna kom på bessök och tog med sig kabel så externa hårddisken fungerade i två dygn. Därefter dog själva datorn och när paps kom på besök för att låna ut en ny dator till oss en vecka senare var inte skärmen kompatibel med datorn. Efter besök på PC City i Barkarby har jag dock internetaccess igen och möttes igår av en sjö av nya blogginlägg att läsa samt 94 nya email (ja, 94 nya email efter 12 dagars frånvaro >_<). Förutom det har resten flytit på bra och jag har helt installerad i huvudstaden. Har enbart levt på makaroner med köttbullar, pyttipanna, lasagne, chile con carne med ris och pasta med skinkostsås sen jag flyttade hit så jag får ta mig i kragen någon dag och köpa ägg eller nåt så att det finns lite fler matmöjligheter.

Angående Musikallinjen här på Kulturama kan jag lätt och med stor emfas säga att det är det bästa beslutet jag tagit någonsin. Alla som går här är helt underbara människor och allt vi pysslar med är så himla roligt att man glömmer bort de små detaljerna som är jobbiga (läs: jazzuppvärmningen och balettstretchningen för höftböjarmuskeln). Ska man vara helt ärlig så är det enda dåliga med allt att man måste dra sig upp kl 6.30 och lämna lägenheten senast 7.10 för att vara i tid men det är det värt! :))) Kom snabbt in i gänget också eftersom alla har samma intressen och strävar mot samma mål så det känns enbart positivt. Var ute på stan med sex personer från kursen i fredags. Gick på baren Chaplins och sjöng karaoke hela kvällen. Vet inte hur irriterade alla där blev på oss eftersom vi bara sjöng musikallåtar :) Folket på tunnelbanan mellan Medborgarplatsen och Hötorget tyckte nog väldigt illa om oss då vi satt och sjöng "You're the One that I Want" från Grease så högt vi kunde XD

Håller dock på att bli redigt trött på "The Sound of Music" från musikalen med samma namn. Ska göra den till interpretationen (dvs framföra den sceniskt) och jag har totalt fastnat i mitten då jag inte kommer på något att göra där. Kan liksom inte slänga ut armarna åt sidan och leka Julie Andrews för många gånger; kommer se ut som en skadeskjuten kråka i så fall. Därför blir det antagligen "Bridge Over Troubled Waters" som jag sjunger till produktionslektionen på fredag istället, alperna får klara sig själva. På tal om produktionen kan jag meddela att vi har föreställningar på vår produktion "Openings and Endings" fredag, lördag och söndag v. 4 (slutet på januari) så den som har lust kan ju dra en sväng till sthlm den helgen :)) Har också införskaffat balett- samt steppskor idag så nu blir det ännu mer dansa av :D Ska förutom de schemalagda 9 timmarna dans i veckan dansa 3 timmar till (1,5 jazz och 1,5 stepp) så jag kommer vara grymt fit for fight när jag väl kommer tillbaka till Ludvika på visit.

Som en liten notis kan tilläggas att snubben som jobbar på Mamma Scans och skrev på deras köttbulle-paket att det går att värma köttbullar i micron helt uppenbarligen aldrig ätit micrade köttbullar själv.



Tanken är att bli lika bra som den mannen på att steppa...


Kommentarer
Postat av: Alicia

Skönt att du lever och frodas gamle Mähler! :D

Postat av: Alicia

Karaoke har vi borta på Kellys bland anant ;)

2008-09-02 @ 22:15:17
URL: http://aliciaj.blogg.se/
Postat av: Erika

Om inte annat kan du ju göra en Karin och spatsera omkring med ett paraply när du inte gör en Julie Andrews med armarna rätt ut.

2008-09-02 @ 22:37:01
URL: http://priggles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback