I tryggt förvar hos mig!

Vad göra vad göra? Sitter nu, klockan 19:30 denna onsdagskväll och har inget vettigt att göra. Ska väl snart ta fram musikteorin och plugga lite sånt, och sen kan jag träna på monologen till produktionen men mest av allt i världen hade jag önskat att jag ägde en keyboard eller liknande så att jag kunde sitta någon timme och försöka luska ut min klassiska sång som jag ska sjunga på stil och form. Den är helt ologisk och konstig, och ett under måste nog ske om jag inte ska bli så arg att jag börjar gråta nästa gång jag går igenom den. Hela grejen är att det bara är 6 fraser i hela stycket, men eftersom melodin är helt åt helvete går det inte i alla fall.

Förutom denna lilla grej flyger tiden förbi här i huvudstaden och varje ny dag överträffar den tidigare med hästlängder. Förstår inte riktigt hur man levde förut innan man började här, det finns inget som inte faller mig i smaken :) Har varit och sett Wall-E ytterligare en gång, this time around med Johan och Fuji och ska se den igen med Kristofer någon gång nästa vecka. Annars tillbringades långhelgen (som jag faktiskt hade då torsdag och fredag var studiedagar) med att inte göra något, till att dansa lite grann och så kolla på diverse klipp och Singin' in the Rain med Johan och Kristofer. En promenad från Slussen genom Gamla Stan och längs hela Drottninggatan och tillbaka till Slussen hanns också med under lördagen, och under söndagen bar benen iväg mig till Tumba och senare Hökarängen för att hjälpa Johan att flytta.

Denna vecka har också varit bra så långt, om vi bortser från att det var idag som våran ABBA-konsert var och det givetvis var idag som min hals bestämde sig för att inte vara 100 % på topp. Gick hyfsat iaf, fick spela stalker och försöka strypa Sanna med mikrofonsladden, alltid något ;)


Annars var måndagens stora fråga hur det kommer sig att faster är med i ett klipp med Svullo från slutet av 80-talet? Väldigt sött hårband men jag förstår inte sammanhanget alls...



Faster, frisören i slutet...

Kommentarer
Postat av: Faster

Ha, ha det var länge sen som sagt var...

Jag blev skiträdd först när han dök upp på salongen där jag hyrde. Han gjorde ju sådana "inhopp" på diverse ställen och busade. Tyckte det var såå pinsamt då, men nu är det riktigt skoj. Det måste vara en ny Svullo-era, det är många som kommenterat att jag varit med. Ser du att det är Anders nere i hörnet?? Kram och forsätt ha det gött i storstan!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback