Kulturama = <3

Så har ännu en vecka gått och gjort så på ett så snabbt sätt att Ika inte har hunnit med att uppdatera om alla förvecklingar som skett. Andra veckan var helt enkelt mer än dubbelt så bra som den första veckan och jag börjar helt enkelt sörja över att det bara är 35 veckor kvar på utbildningen. Börjar kännas som en enda stor klass också och vi har redan gått om stämningen i Kultur 08 med hästlängder, något jag inte trodde var möjligt. Ljuger inte när jag säger att alla lektionerna är helt underbara, även om teorin bjöd på en chockstart i fredags när vi "repeterade" saker jag aldrig hade hört talas om.

Utekväll i fredags den här veckan också, denna gång hemma hos Fuji (kille på danslinjen som trots sitt förnamn och det faktum att han är född i Japan ser ut som en vanlig svensk lintott) där det spelades Nintendo Wii, dansades (vad annars?) och hölls diverse märkliga konversationer. Trevligt sällskap av klasskamrater och några få dansare (dock fler musikalare där än dansare) samt Fujis andra kompisar (varav en hade en helt grym Gunvald Larsson imitation som han körde under kvällen, sjukt lik Persbrandt på rösten). ET-dans och Wii-bowling om vartannat, Johan lyckades ge Kristofer en blåtira med konsollen och framemot halv två satt Kristofer och förklarade för mig att "Det är nu som vi killar har vår sexuella peak....medan ni tjejer har det om 20 år", varefter han närapå dog i ett asgarv åt sitt eget skämt. Efter det sjönk nivån på samtalsämnena bara ännu mer ju längre tid som gick så när jag, Johan, Joel och Kristofer begav oss ner till busshållplatsen klockan 3 var det nästan läge att gå lite långsammare och traska sådär åtminstone 10 meter bakom XD Väl där blev det taxi hem då bussen inte gick förrän 5.33 och var väl hemma vid 4-snåret nån gång.

Lördagen spenderades med den allra första stepplektionen och så en sväng på ettårskalas för Pom-Pom och Eugenie innan dagen slutades med hemmakväll för min del då jag var mer eller mindre zombie. Idag står inget mer intressant än städning och tvättning på schemat, samt så ska jag försöka lära mig texten till "I tryggt förvar hos mig" till interpreten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback