Success!....och mer problem

När jag äntligen får Windows Movie Maker att bete sig så trilskas allt annat. Först går det inte att ta klipp direkt från dvd:er och sen går det inte att använda klipp som man tagit från youtube för att de vid omvandlingen antingen får för dålig bildkvalité eller för att ljudet försvinner. GAH! Har i alla fall klippt ihop några klipp och får jag bara resten att lösa sig så blir det nog ett rätt snyggt komplement till det skrivna arbetet. Det är inte så att det är någon som bara råkar ha Julie Andrews snurrar i bergen-klippet eller diverse Trollkarlen från Oz-klipp på datorn som ni kan ffw vidare till mig så att jag kan sluta vara irriterad på dumma WMM? Och Little Shop of Horrors också, när vi ändå håller på.

Annars är lovet snart slut, men det är ju påsklov om tre veckor så ingen fara på taket här inte. Har dock inte läst Morbror Vanja, vilket jag hade tänkt och har bara läst en tredjedel av 1984, men vad jag vet är det ingen större panik på någon av fronterna utan jag kan ta det lugnt och läsa dem när jag har lust. Har faktiskt skickat in tre av de fyra ansökningarna så det känns ännu lugnare än förut. Hoppas att de skickar tillbaka instruktioner snart så jag kan ta det piano hela mars/april.

På Star Trek-fronten är det inte så mycket nytt, förutom att jag börjat kolla på originalserien nu också. Pilotavsnittet var ju inte mycket att engagera sig över, men det andra avsittet var desto saftigare. Det kan nog bli en bra serie också, om man bortser från de läskigt korta klänningarna alla kvinnor har på sig. TNG har kommit igång riktigt också, efter en någorlunda tråkig första säsong där ingen har ordentlig koll på sin karaktär eller vilken ritkning programmet ska ta. Inte så konstigt egentligen, eftersom det är allmängiltigt för alla Star Trek-serier (utom Enterprise) men glad som korvspad är jag i alla fall. Har ett muy bueno Data-avsnitt att diskutera med Kak imorgon också, får hoppas att inte Astri spyr alltför mycket på mig för att jag är ST-hyper.

Kommentarer
Postat av: HKH Hertiginnan Anne af Uppsala

är det du i bakgrunden?

Kolla in bloggarens outfit som jag har granskat i min blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback