Kulturcrazy

Mycket trevlig kväll igår med 70% av kulturklassen, trots att treafesten blev inställd blev kvällen riktigt riktigt bra, men man kan ju inte förvänta sig annat med sådant sällskap :) Dock lite snotty dj på trädgårn som tydligen hade minne värre än en guldfisk eller hade världens värsta dyslexi, då önskemål som Depeche Mode, Michael Jackson och Alphaville förvandlades till 90-tals ompa ompa techno, men men...

Annars går jag omkring och känner mig stressad, utan egentlig anledning. Har nästan inget att göra i skolan, tänkte fila på nk-hemprovet idag som jag, Astri och Kak ändå gjort till hälften i skolan. Tydligen är det så också att Prigg ska stanna i Ludvika åtminstone 6 mån efter studenten vilket betydde panik-sökning på studentbostäder i göteborg, har iaf gjort en ansökan nu och fick betryggande råd av göteborg.se eller vad det nu var som sa att det alltid går att få någonstans att bo coh att man inte ska avstå en utbildning pga bostadsbrist. Någon som vet någon mer bra sida för att registrera sig för studentbostad eller lägenhet så jag kan förbereda mig?

Har läst Morbror Vanja nu och vet inte vilken monolog jag ska ta. Kära Sonja har 3 monologer i tre olika akter, dock går nog den i sista akten bort eftersom den inte var så mycket att ta i, men de andra var så korta så jag vet inte. Ska nog läsa igenom hela pjäsen igen och kolla lite. Måste också ta kort i helfigur för göteborgsansökningen, annars är den också klar!

Så min to-do lista ser ut som följande

  • NK-hemprov
  • NK labbrapport (med frågor som Micki vägrade svara på och som vi inte hittade svaret på >_<)
  • läsning av 1984 (typ en 100 sidor kvar)
  • Göra färdigt och skicka ansökning till Göteborg
  • Svenska cv och formellt brev
  • Skriva klart reflektion på svenska rollspelet
  • Projektarbete (dock inte så mycket kvar :))
  • Reflektion till draman

Hemprovet blir väl mer eller mindre skrivet idag, men jag är fortfarande irked på labbrapporten. Dels för att vi inte skulle ha någon mer labbrapport och för att vi tydligen ska kunna svara på frågor om själva labben som vi inte förstod och som Micki inte ville hjälpa oss med eftersom "det får ni sitta och klura på". Bleh.

Kommentarer
Postat av: Karin

Menar du kö bara bostadsköer i Gbg? Annars så kan jag bidra med en hel drös, dels till uppsala, sthlm och linköping.

MMMmm--Mcflurry!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback