Dinosaurier...och annat.

Ledig dag idag då Ankie är på "politiskt uppdrag", som hon uttryckte det. Det betyder att dagen påbörjades med sovmorgon vilket inte var så bra, då jag vaknade vid 7.30 och var pigg men tänkte att "nej, jag har ju sovmorgon så jag ligger kvar". Sagt och gjort, klockan ringde 10.30 och jag var zombie i åtminstone en halvtimme. Dessutom lyckades jag drömma ännu fler helt störda drömmar under de tre timmarna, nu inkluderande Sanna som tydligen hade drama med oss. Tsk tsk...

Har ändå hunnit med en del, sitter och skriver labbrapporten nu och har skrivit ut en artikel från illustrerad vetenskap om dinosauriernas utdöende. Ringde även upp till Umeå och frågade vad som hänt med min ansökan, tydligen har en massa muppar ansökt i sista minuten och dom har "jobbat häcken av sig" där uppe för att hinna med. Jag är dock kallad till andra auditionsomgången 11-13 april så de dimper väl ner ett brev med instruktioner och lite sånt nån gång i början av nästa vecka. Trevligt att ringa till Norrland förresten, det är de enda gångerna som man ine behöver bokstavera sitt efternamn.

Sen har jag kommit på att vi (dvs vår klass/grupper) har lagt allt arbete i våra kurser till veckan efter lovet. Vecka 14 ska vi ha religionseminarie, lämna in grupparbete om dinosaurier och lämna in drama-skrivningen. Om jag känner Janne rätt också så lär vi ha något i filosofi till den veckan med. Tror dock att litt.vetenskapen var till vecka 15, men jag vet fortfarande inte vilken typ av text man skulle göra om boken man läser. En utredande text antagligen?

Ska till Stockholm imorgon och se på schlager med min syster och hennes polers. Efterosm Emma och mams var och såg Jekyll & Hyde på China förra helgen så får vi se om jag tar en tripp in ensam och ser den på lördagen, dom får ju inte tro att dom kan gå och se musikal med Mikael Samuelsson utan att jag har sett den!

Kommentarer
Postat av: astri

tror att vi inte har någon mall alls för romananalysen, det är väl samma som med dikterna. En flytande text där man tar upp alla punkter..

Postat av: Faster

Mikael Samuelsson...mmmm, jag vill åxå se...

2008-03-13 @ 18:30:02
URL: http://mags.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback