Cv-skrivande och nästan lite "Oh Micki, Micki NEJ!"

Efter en repris av "Tre killar och en tjej bjuder på låtar ni minns" (dvs, fjärde gången musikkåren spelar samma konsert) och trevligt gympass sitter jag återigen framför datorn och filar på hemprovet. Saken är den att antingen har Micki sagt fel när hon sa vilket betyg man kunde få på varje uppgift, eller så har hon tänkt sig att man ska vara extremförklarande och ha en massa onödig fakta med. Fråga 9, 10 och 11 ska alla vara VG-frågor, men hur ska man komma upp på vg-nivå genom att svara på skillnaden mellan olika sorters fetter? Finns inte så mycket hippt att skriva om det, eller ja, inte så mycket alls faktiskt. Strange strange. Annars har jag bara sista frågan kvar (även om jag lämnat 9b för tillfället, eftersom jag undrar vad för sorts estrar Micki tänkt sig att man ska använda, de som står i boken har ju inga egenskaper uppställda) så det känns bra.

Har skrivit ett CV också, så imorgon ska jag trampa iväg på cykeln (oavsett väder!) till diverse ställen här borta där jag bor och fråga om de behöver mer hjälp i sommar, och på hålet på tisdag får det bli på stan/marnäs. Hade halvpanik eftersom det känns som om alla redan skickat/gett ansökningar till diverse ställen, men Kak menar att jag är ute i god tid så det kändes bättre. Har kommit på en 6-7 ställen bara här borta så vi får hoppas :D Måste cykla upp på Lyviksberget också, dock är jag hyfsat övertygad om att de har anställt alla de behöver, både fasta anställningar och sommararbetare. Skadar inte att försöka dock antar jag...

För övrigt har jag emottagit ett nytt smeknamn, självklart uppfunnen av allas våran Prigg, som skrek Gargamel åt mig på msn när jag inte svarade tillräckligt snabbt. Vet inte riktigt vad hon vill säga med det, men Gargamel kan jag leva med, trots att han gjorde smurfarnas liv till ett helvete.

image7

Gargamel, det är jag...


Kommentarer
Postat av: Erika

Hahahaha!! Jadu, Gargamel..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback