Bilar hit, bilar dit

Så, idag svischade alltså Fru Prigg förbi, hemkommen och välbehållen från Skaune, där det var mer snö än i Ludvika. Efter en promenix i vårsolen (dock blåste vi nästan bort!) skulle färden vidare mot Sibylla, då Prigg fortfarande inte lärt sig laga mat. Det blev alltså en sväng ner i en vit liten audi med helt galen växellåda, och jag skrattade förnöjt åt hur långsamt bilen axade och att Prigg var tvungen att köra på 2:ans växel ändå tills hon var uppe i 45 kmph. Medan vi satt där började vi diskutera om audin eller Kaks OLD var den sämsta bilen, med Erika på ena sidan som menade att "inget är sämre än den här audin!", medan jag påpekade att Kaks OLD inte ens har servostyrning. Tillslut vann jag över henne på min sida och vi konstaterade att jo, Kaks bil takes the cake. Funderar på tt göra en banderoll eller i all fall någon fin sticker att sätta på bakluckan på OLD. Hursom hursom ska Kak ha stor eloge som faktiskt lyckas svänga runt i den där utan att vara med om 5 nära-döden-upplevelser bara på vägen upp till skolan.

Annars ringde Timonen och frågade om jag ville vara med och sjunga lite på ett av PRO:s årsmöten (jag hörde "kommun"-nånting så jag var inställd på kommunjippo) och vi åkte ner. Väl utanför PRO-huset vägrar bilen låsa när jag trycker på knappen, vilket efter några om och men och checkande av att dörrarna var stängda slutar med att jag måste låsa bilen genom nyckelhålet. Efter spelningen åker vi till musikskolan för att lämna av alla instrument och innan jag ska åka hem testar jag låsningen med nyckeln. Och nu funkar det, självklart. Slutsats: Bilen blev inspirerad av PRO-huset och bestämde sig för att leka att han var en 20 år äldre modell utan automatlås.


image9

Old, in all its prime and glory...

Kommentarer
Postat av: Karin

Va?! Jag vill allt testa Audin innan jag röstar själv. Min bil är bäst! Men om den inte går igenom besiktningen så ska vi ställa av den, och då blir jag ledsen :(:(

2008-03-28 @ 14:03:55
Postat av: Erika

Fru Prigg? Yes, I am married!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback