Rabatt?

Så har då ytterligare en vecka gått och idag har jag varit andra agen på mitt sommarjobb. Jobbar på BTF, vilket innebär att jag rensar rabatter och ska väl göra någon annan form av trädgårdsarbete senare. Helt galet att behöva gå upp 5:30, jag blir helt chockad när klockan ringer men hittills har det gått bra. Brukar vara zombie om jag går upp mellan 6-8, men tidigare går tydligen bra. Vi slutar vid 13 på fredag dock, vilket kan behövas om jag ska hinna göra tårta till kvällen. För övrigt lämnar bilarna på BTF lite att önska; alla håller på att packa ihop totalt. Bilen vi åkte i igår har bland annat tidigare visat sig leva ett eget liv och fortsatte gå efter att nyckeln dragits ur tändningslåset och bilen vi fick låna idag hade inget avgasrör eftersom det hade ramlat av (!) för ett tag sen. Dessutom var det inte den snabbaste bilen att få igång, Att köra på ettan var en mardröm eftersom den då for fram i ca 1 cm/h i åtminstone 10-15 sekunder innan man kunde lägga i tvåan och försöka få igång någon fart. Menmen, av någon underlig anledning är det faktiskt hyfsat kul med rabatterna, särskilt när det syns att man gjort något när man rensat klart. Sen har jag sällskap av Alicia också vilket bara höjer stämningen :D Vi kommer ha gnällt så mycket på kirskål och maskrosor när det här är över att det räcker åt hela Ludvikas befolkning i sommar.

Sedan senast har jag fått antagningsbesked av Kulturama och AMP vid Markaryd, och det blir Kulturama i höst för min del. AMP var bara 80 % musikal och Kulturama innebär Stockholm vilket är lite trevligare att bo i. Och så får jag flytta in hos Emma också :)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback