There's a party here in Agrabah!

Idag har jag och Alicia rensat ännu mer vid ABB och snart är vi klara med hela baksidan! Bara Två rabatter kvar vad jag minns. En av rabatterna idag var ett rent helvete; eftersom ingen rensat i år växer ogräset som aldrig förr och i den rabatten hade det verkligen frodats, med resultat att buskarna där i princip hade kvävts och maskrosorna och kirskålen var groteskt stora. Tog oss en timme drygt att fixa enbart den rabatten (som var rätt liten också) och sen upptäckte vi att ogräset hade svalt det regn som kommit under dagen så jorden var helt snustorr. Som tur var regnade det lite mer på eftermiddagen och nu på kvällen så förhoppningsvis får buskarna lite vatten också. Annars har var rensat sju svarta sopsäckar fulla med ogräs idag, och jag har underhållit Alicia med att sjunga Orup, Gemini och lite annat diverse låtar. Misstänker att det kommer bli en hel del Disneysånger imorgon, om inte annat för att jag spelar Robin Hood i bilen. Måste ha experthjälp av Ricky när hon kommer hem från Skaune; snubben som har berättarrösten på bandet känns väldigt bekant, men det finns inget namn på bandet och jag kommer inte på vem det är. Ricky brukar ha stenkoll på gamla svenska skådisar.

Idag var jag på Må Bättre för första gången på 2½ vecka och oj vad bra det kändes. Det är verkligen ett ställe som jag kommer att sakna när jag flyttar härifrån, lär inte finnas ett lika bra gym någon annanstans och jag kommer varken ha råd eller tid med gym heller misstänker jag.

Har snöat in på Extreme Home Makeover också, och kan inte låta bli att bli helt upprymd när de river det gamla huset och bygger upp ett nytt drömhus; allt blir så fint! Avsnittet som började idga och fortsätter imorgon handlar om en kvinna som adopterat 7 barn som alla är handikappade på något sätt, och oj vad ögonen tårades när de skulle städa ur det äldsta barnets rum (som var avliden sedan en tid tillbaka) och hittade hans dagbok där han beskrev hur mycket smärta han hade dagligen. Ledsen Hest där ett tag, som Ricky skulle ha sagt.



Ty Pennington, USA:s Ernst Kirchsteiger (fast en bra mycket snyggare och häftigare sådan)



Kommentarer
Postat av: Ricky

Grattis på födelsedagen Mällie! Min mobil har lagt av, glömde att ta med mig laddare, så jag kan inte skicka något grattis-sms. Hoppas att du fick en studsmatta. Fick du det så kan du och jag vara där och hoppa och Karin kan springa några varv runt den. Haha! Hoppas att du får det så kul ikväll med Alicia,Brask... Karin och Astri hälsar.

ha det bra!

2008-06-13 @ 16:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback