Pike in my side!

Varför kan inte folk skaffa en ordentlig emailadress? Måste ringa och avanmäla mig från AMP, och så är de tydligen bara på kontoret mellan 8-16? Jag jobbar ju då, hur har de tänkt här egentligen? Tsk tsk. Får se om jag orkar leta reda på någon redig emailadress, annars får jag ringa på fredag när jag slutar tidigare...

För övrigt måste det också konstateras att NBC är en bra skum kanal; de vill inte ta upp Star Trek när originalpiloten gjordes med Jeffrey Hunter, utan vill ha ett nytt förstaavsnitt och så tycker de att "Where No Man Has Gone Before" är en förbättring och plockar upp serien på grund av det avsnittet? Helt galet, "The Cage" verkar ha varit ett kanonavsnitt om vi ska utgå ifrån de många minuterna klipp som är med i "The Menagerie", medan WNMHGB är rena sömnpillret. Tar bra lång tid för originalserien att plocka upp lite fart och intrig, originalpiloten med Hunter fanns det ju iaf en riktig story och någon känsla av Star Trek i. Nej säger jag, Captain Pike hade vi gärna sett igen!

Annars har TOS börjat komma igång, men det var väl så dags efter 12 avsnitt. Hade jag inte varit inbiten trekkie hade jag nog tappat lusten att se det vid det här laget, så vi får hoppas att resten håller samma klass som The Menagerie, annars blir jag ledsen. Har väldigt mycket Star Trek att ta igen för den delen, hoppas att jag har sett en del innan jag flyttar till Stockholm så att jag slipper köpa en stor extern hårddisk att ha med mig. Eller ja, beror väl på vad de kostar också, annars får jag lov att köpa 1 TB :D




Jeffrey Hunter, a.k.a. Captain Christopher Pike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback