"Move that bus!"

Ungefär så låter det i vår Renault när vi kör omkring och rensar, städar och krattar. Detta dels beroende på att jag och Alicia är helt begeistrade över Ty Pennington, dels för att bilarna vi kör i är skrot vilket innebär att varje gång man måste stanna och gå ner på ettan är en upplevelse i sig, dels för att koncentrationen sakta men säkert försvinner under dagen vilket resulterar i märklig bilkörning från min sida (höll på att missa två grönljus idag bland annat, go figure; dock ingen vårdslös eller farlig körning, har inte behövt panikbromsa eller gasa än!) och dels för att folket i Ludvika kör lika bra som de brukar (Läs: lika galet som vanligt och ibland lite efter sina egna regler). Idag luktade det makaroner i bilen och jag har för andra dagen i rad missat viktiga instick av Alicia i konversationen för att jag kollat på resten av trafiken vilket innebar att jag upprepade vad hon precis hade sagt ca 15 sek senare.

Annars går det hyfsat bra, har fått kratta gräs på samma tomt i två dagar nu. Igår gick det bra då gräset var fuktigt, idag var det torrt och intorkat i gräsmattan och mina beräkningar på tidsåtgång för arbetet sprack direkt. Fick hjälp av Alicia på eftermiddagen och krattningen flöt på bättre.

Under veckan har vi även haft tre till sommarjobbare, alla barn åt de som jobbar där och de är 14, 14 och 16 år. Vet inte riktigt vad de tror om Alicia och mig, men med all sannolikhet tycker de nog att vi är helt galna. Vi två har nämligen haft den typ av konversationer som vi alltid har, och med de underliga små repliker vi brukar dra i diverse konstiga röster. Idag gick konversationen bland annat om diverse skumma grejer och inside-repliker, tills Alicia började prata om hur hon offrat sig för att hinna i tid till Sporthallen där jag hämtar upp henne. "Jag offrade mitt liv Mähler, mitt liiiiiiiv!". Needless to say så var det nog ändå ett av de mer normala inläggen som hon och jag brukar dra :)))) De (sommarjobbarna) har dock inte vägrat åka med oss någon gång dock, så de står nog ut med oss någon dag till.

Annars har inte mycket hänt, skauningarna kom tillbaka och det vankas fika imorgon vad jag vet. Har snöat in på Tredje Skiftet igen. REJÄLT. Men det kan vi ta i ett separat inlägg någon annan dag. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback