Ett fyrfaldigt leve!

Ja, idag var det dags. Födelsedag igen, och jag har aldrig varit uppe så tidigt på min födelsedag förut. Har visserligen suttit uppe på natten tills det klockslag jag fyller år på (00:31), men har aldrig behövt gå upp 5:30 på morgonen förut. Menmen, så är det när man är trädgårdsarbetare! Dagen förflöt genom att jag fick resa omkullblåsta blommor och vattna sommarblommorna, men så fick jag även åka till herrgården och rensa ABB-chefens uteplats. 2 timmar tog det och om han inte är nöjd nu får jag psykbryt! Har också konstaterat att den målarfirma som ska måla en kortgavel på herrgården i sommar är väldigt sega. På hela dagen hann de med att skrapa bort färg från 1 kvadratmeter yta; inte konstigt att de bara kan ta en sida av ett av de tre husen varje sommar! Hade jag och Alicia fått göra det i den takt vi jobbat i den senaste veckan hade vi lyckats få bort all färg på en vecka om inte kortare och sen hade väggen varit klarmålad på tisdagen eller onsdagen veckan därpå. I den här takten kommer det ta fram till slutet av augusti för dem att få något klart. Jobbigt läge, då egentligen nästan hela ytterfasaden borde målas om, särskilt på huvudbyggnaden.

Älskar herrgården förresten, en sådan grym känsla man får av att vara där. Trädgården är så stor och fint ordnad att det blir London-park känsla, oc huset går ju inte av för hackor heller. Upptäckte när vi var där att det finns en stor fin fontän på baksidan och att dörrarna där också är grymt snygga. Hoppas att käre herr Per Haugland uppskattar att han bor där, för jag skulle ta tillvara på varje sekund, precis ett sådant stort fint hus som jag skulle vilja ha i mina ägor! (Fast då på engelska landsbygden menmen, det går väl att ordna på något sätt).

Men födelsedga var det idag ja. Började bra igår när det visade sig att mams hade glömt bort den. Följande är taget från konversationen vi hade vid ca 18.30 torsdagen den 12 juni

"Hur mycket grädde tror du man behöver till tårtan?"
"Varför ska du göra en tårta?"
"Eeeeh...jag fyller år imorgon?"
"Ja just ja! Det hade jag glömt!"

Överstående utdrag är helt autentiskt, jag lovar! Sickna föräldrar man har. Tårtätningen spenderades i sällskap med Alicia, Brask, Jeppe och Pontan och blev väldigt trevlig, tills vi gick ut på veranden där jag tänkte blåsa såpbubblorna jag fick av Alicia och hon upptäckte en död talgoxe som låg där på en stol. Stckarn hade antagligen flygit rakt in i glaset och sen landat vackert mitt på stolen. Ska också nämnas att jag fick en studsboll (med en gubbe i!), en Hortensia och (icke att förglömma) en Streetbible av Herr Jepp. Av mamma och pappa fick jag sen musik i stora lass, både på CD, DVD och LP och resten av kvällen spenderades med att titta på DVD:n som var videor av vinnarna och favoriter ur Eurovision Song Contest 1981-2005. Mycket roliga kläder och det konstaterades att även om artistrna på 80-talet hade extremt fula kläder eller helt enkelt var fula över huvud taget så kunde de faktiskt sjunga. Där hörde även en stor del av 90-talets vinnare, även om kläderna inte blev nämnvärt bättre.


För övrigt har jag faktiskt bara plockat en handfull mäskrousour idag! :D

Kommentarer
Postat av: Alicia

Mäskrousour! Plockade några själv faktiskt :D

2008-06-14 @ 09:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback