Space, the final frontier...

Så nu är man hemma igen och tar det lugnt framför datorn. Hade egentligen tänkt att jag skulle jobba mer i sommar men just nu känns det som om jag bara vill stanna upp och njuta av sommaren/ledigheten innan det är dags att fara till storstan och bosätta sig där (sen ligger det väl lite i att jag inte fick tag i någon när jag ringde jobbet också, men det glömmer vi för ögonblicket). Idag bestod dagen av tripp ner till stan för att hämta ut student- och balkort och en tur hem till fröken Lindblom för att ge henne en bok jag köpte på loppis i Junsele ("Kungliga dramatiska teatern 1788-1988"). Vi pratade om ditten och datten och jag fick en uppdatering om hur det var i London och vad som hänt här hemma. Annars har jag uppdaterat lite på nätet och alldeles nyss berättade Alicia att Renaulten vi har kört omkring i (som hade avskuren fläktrem, trasig blinkers och diverse andra småfel) har brunnit. Förvånar mig inte särskilt mycket, men lite sorgligt är det ju att ett fordon som gett upphov till så mycket skratt under 3 veckor ska gå ett sådant öde till mötes.

Hade tagit med mig den externa hårddisken med en hel säsong Star Trek TNG att se om jag skulle få tråkigt och vad händer? Jo, den är inte kompatibel med pappas laptop eftersom datorn hemma har Windows Vista och pappas laptop är Windows XP. Alltså inget Star Trek på över två veckor och en något frustrerad trekkie; dock började jag snoka in på annat så jag har lyckats ockupera tankarna med andra diverse serier som jag tänker se i sin helhet någon gång i livet. Vilket i sig innebär att jag kommer ha så mycket att se att det inte finns tid till det. Får bestämma mig för ett maraton någon dag och verklign genomföra det så jag kommer någonvart med serierna.

Läste förresten lite ur min engelskspråkiga blogg som jag skrev 2004, snacka om svunna tider. Jag hade tydligen drömt någon helskum dröm om Naomi Watts och Darien Lambert från Time Trax, ska ta och översätta den i ett separat inlägg senare. Väldigt intressant att läsa, en del kommer jag ihåg och blir lika arg eller glad när jag läser det coh minns det som jag var när jag skrev det, men en hel del har jag inget som helst minne av, nästan som om ett datatroll tagit sig in i databasen och skrivit inlägg åt mig för att jag senare ska läsa det och sitta och grubbla över om jag verkligen har skrivit det. Grubblerier står alltså på dagens resume och vi får se om jag återkommer med fler sådana när dröminlägget läggs upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback