Troposfären! Och Tropisk-svär-en?

Blogg-uppehåll några dagar pågrund av extrem värmebölja som gjorde det stört omöjligt att slå på datorn etersom den står på övervåningen och övervåningen tjänade som husets andra bastu. Den gör det fortfarande till viss del (särskilt på morgnarna tydligen) men nu går det i alla fall att överleva här uppe om man vill koppla av/upp sig en stund. Som sagt så är det tropiskt värme här, konstaterades bland annat av att Falun var varmaste platsen i hela Europa i lördags och det har märkts av även här. Förra veckan var det dags för jobbet igen och extremsegt så det finns inte. Sedan hjälpte det ju inte att det var extremvarmt också; vädret lyckades tillochmed få mig att förbanna herrgårdens fina omgivningar (dock höjdes humöret avsevärt av Alicias och Elins fyndiga sångtexter i BTF-version, med Räddningspatrullen på första plats). Den här veckan har gått "snabbare" hittills, antagligen beroende på ombyte av arbetsuppgifter och möjligtvis eftersom det är sista veckan. Efter ett samtal om friterad mat idag bestämde vi oss för att avsluta hela veckan med lunchbuffé på Coco Thai, vilket Alicia och jag är värda efter den här värmen :DDD Återigen grattis åt Alicia som klarade uppkörningen vilket betyder att jag inte kommer hålla mig i närheten av Sörvik i fortsättningen; vem vet hur mycket hon skulle köra på mig med flit??? :O

Annars ar syster varit hemma med sina två katter och torsdagen spenderades därför med en Dalatripp runtom i landskapet med Leksandsbröd, Rättvik och Nusnäs. Har faktiskt aldrig sett dalahästtillverkningen och döm av min förvåning när jag ser en utställning över alla de lokala hästarna som finns med en VBU-häst längst fram! Vit med blå blommor och VBU:s logga, förstår dock inte varför skolan inte hade såna utställda lite varstans i korridorerna och biblioteket när det väl finns en. Var väldigt skönt att det var just torsdagen vi var på utflykt, den dagen kändes olidligt varm och jag hade inte velat vara på jobbet då.

Som avslutning kan vi ju konstatera att det enbart är 23 arbetstimmar kvar innan jag tar en andra semester fram till skolan börjar, och att det kommer bli en hel del bad fram till dess! :D

Måste även bjuda på en av mina favoritlåtar, här i liveversion från något år sedan. Originalet gjordes 1976 och innehåller allt jag älskar inom musiken eftersom låten är uppbyggt på flera olika stilar från ballad till rock och vidare till symfoniorkester. På inspelningen går Miles upp i falsett på de höga partierna medan han nu, nästan 30 år senare tar i och det låter lika vackert. Dock är trummorna inte så bra och brasset har i princip försvunnit (dessutom är live-versionen inte lika tajt som inspelningen, kommer märkas i mitten).
Hoppa dock förbi de första 13 sekunderna, har ingen aning varför de är med eftersom de inte har något att göra med klippet.



"Music" - John Miles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback