Rensningspatrullen!

14,5 timmar kvar för mig och Alicia att arbeta och just nu ser det ut som om det blir väldigt lite rensning om något alls då vi ska städa och vattna blommor imorgon och på fredag :D Annars har dagen förflutit förvånansvärt snabbt med en massa kirskål och en hel del daggmaskar. Själv var jag superchicken när det gällde maskarna men kompenserade det hela med att rädda Alicia från att få borrelia genom att plocka bort en fästing som smugit sig in i hennes armveck.

Armveck ja. Alicia och jag var ganska överens om att armveck och knäveck måste höra till svenskan fulaste ord. Så trist och blasé och stavelserna rullar inte alls bra över tungan. Tur att det inte är ord man använder lika ofta som hand eller fot. Å andra sidan kanske man hade lagt ner lite mer kreativitet i orden om de användes mer. De ser ju inte direkt ut som veck menar jag.

Och då hela inlägget handlat om mig och Alicia måste även dagens klipp vara något vi har gemensamt: kärleken till Hugh Laurie. Här framförandes sin egen låt "Mystery" XD



"Mystery" - Hugh Laurie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback