Skumma drömmar

Höll aldrig på att somna inatt och när jag väl gjorde det hade jag en jätteskum dröm som resulterade i att jag vaknade runt klockan 6. I drömmen var jag inte mig själv utan Ingrid Bergman (eller ja, jag själv som Ingrid Bergman?) och jag skulle filma en ny film. Problemet var att alla på inspelningen försökte döda mig på olika sätt (eller ja, det visade sig att det egentligen bara var en person som försökte, men fick det att se ut som om alla andra gjorde det). Den förste personen att bli misstankt var min man (dock inte Roberto Rosselini, ingen aning om vem det var, skådis var han iaf) innan misstankarna föll på Andreas (Strandberg, trummis i VDM och musikkåren), som tydligen var statist och vimsade omkring i pälsjacka, pälshatt och stor Stalin-mustache. Det fortsatte sedan med den kvinnliga birollen (som erkände att hon försökte mörda mig och sedan gjorde värlens häx-skratt, dock blev hon struken från utredningen av någon anledning). Tillslut var det alltså bara regissören kvar, och det var nog det skummaste sättet att döda någon på någonsin. Under en scen skulle jag tydligen springa omkring vid en avlång trappa (vet dock inte varför). Brevid regissören satt en regissörassistent och skjöt ner änder från skyn, och det var alltså dessa änder som skulle träffa mig i huvudet oc resultera i min död. Jag insåg detta och skrek till min skådisman som satt i närheten och tittade på, men han förstod inte vad jag menade. Jag försökte då springa bort till honom för att komma iväg från regissören (dock gjorde jag det genom att springa framför nämnda regissör), vilket gjorde att han tog geväret från assistenten och sköt mig rakt i bröstet. Och där någonstans vaknade jag, helt förvirrad och allmänt konstig i skallen. Man ska nog inte kolla på Sherlock Holmes sent på kvällen innan man går och lägger sig...

image2
Stackars Ingrid, du har det inte lätt...

Kommentarer
Postat av: Erika

HAHAHAHAHAHA!!!!! Vilken dröm! Det bästa var det där med änderna!

2008-01-21 @ 12:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback