Produktivitet så det heter duga!

Vaknade runt en 7:48 idag och gick på toaletten, fullt medveten om att jag borde stiga upp på riktigt eftersom jag var hyfsat pigg. Gick tillbaka till sängen iaf, och vaknar senare av väckarklockan vid 10:10. Trött som en skadeskjuten gnu som sprungit 11 mil i Gobiöknen masar jag mig upp runt en 11:30 och sätter mig vid datorn. När jag väl kommer dit verkar det dock som om gnun återuppväcks och det slutar med att jag gjort klart allt jag tänkt göra idag vid 15:30, inklusive 1 timmes uppehåll för mat och lite allmänt trombonspel. Hur lyckades jag bli klar så tidigt? Jag sitter fortfarande i ett smärre chocktillstånd och kan inte för min värld förstå hur jag lyckades skriva ett helt stycke om "Grease", ett helt avsnitt om musikalen under 1980-talet samt ett stycke om dansfilmerna under det decenniet på så kort tid.
Det känns lite tomt nu, har bara 90-talet och 2000-talet kvar och sen är det finito med mitt skrivna arbete. Vad göra sen? Redigera och putsa på detaljerna och börja leta scener till videon som ska höra till arbetet, vilket kommer ta evigheter eftersom det kommer kännas som en dolkstöt i mitt bröst varje gång jag måste klippa i en scen efterosm de inte får vara för långa. Måste få med så mycket som möjligt...

Har gjort filosofin också, så det är verkligen knapert på torpet. Satt och skrev den igår, mycket trevlig uppgift när man väl läst igenom allt, bara att filosofera och skriva lite. Om jag var riktigt ambitiös hade jag satt mig och letat mer fakta om Hare Krishna, men jag orkar inte sikta igenom alla de religiösa sidorna som dyker upp så fort man skriver in "Hare Krishna" på google. Varför dyker det bara upp religiösa sidor? Varför kan det inte komma någon trevlig sida som täcker de flesta religioner och har objektiva beskrivningar? Bleh. Dock ska jag prata om historiken och utbredning, så det lär bli hyfsat lätt, måste bara hitta något vettigt om Hare Krishna för att kunna göra en diskussion om det ska klassas som sekt eller inte. Ablehbleh.


Hittade det här och måste dela, mest för att det är en så stor del av mitt dagliga liv...

Laaaaaaaaambert, the sheepish lion.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommenterar från mobil.

2008-01-22 @ 17:57:13
Postat av: Erika

Haha!Fin video!

2008-01-22 @ 18:02:02
Postat av: Karin

LAMBDIRT- THE FOPPISH LION!

Hahaha var det inte i stil med nått sånt?
Bästa klippet!

Postat av: Gegge

Åhh, va gullig den va!!

2008-01-22 @ 19:03:27
URL: http://mags.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback