Fortfarande kvar i TNG-träsket...

Har läst in mig mer på Tasha Yar-mysteriet och fått reda på att Denise Crosby bad att få sluta, och det var därför Tasha Yar gick och dog på ett helt patetiskt sätt i TNG. Rätt beslut måste jag säga, visst vill man vara med i Star Trek och alla omkring, men om man inte får vara klingon/annat spejsat eller åtminstone vara lika häftig som Picard kan det ju inte vara värt det. Annars var dagens TNG-avsnitt riktigt fly, med ett avsnitt där alla barnen på Enterprise blev kidnappade av något skumt folk som var infertila och som inte förstod varför människorna inte kunde tänka sig att få kartor och information om andra sidan galaxen i utbyte mot småttingarna. Picard sprang omkring och såg helt borta ut när en liten tjej kom fram till honom och kramade honom för att han räddat henne, satt och fnissade förnöjt för mig själv i fåtöljen. :D

image4

Tasha Yar din gamla bracka, som Astri skulle ha sagt...

Kommentarer
Postat av: Karin

Det avsnittet som gick på sexan idag var bara skräp! En klingon som var på besök hade läckt information till Romulanerna och sen var avsnittet en enda domstol, oskyldiga anklagades och även Picard, men han rädde upp det galant!

Postat av: Erika

Jag fattar ingenting av detta. Picars hit och Picars dit. Romulaner där och klingon här? Vad betyder allt?

2008-01-31 @ 17:09:02
URL: http://www.priggles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback