"Längst inne i vintermörkret går en liten pojke..."

Så har jag insett vad min andra dikt handlar om också, tack vare att jag fakttiskt läste Setterlinds biografi lite mer noggrannt och såg att de aktiskt hade tolkat hela dikten åt mig (eller ja, hela tanken bakom dikten), så nu kommer hela analysgrejen bli lätt som en liten potatisplätt; synd dock att dikten inte alls visade sig handla om något jag tyckte var spännande utan bara blev en jobbig metafor för Setterlinds egen livsåskådning. Aja, Britta kommer nog bli nöjd i alla fall.

Har dessutom skrivit det personliga brev jag måste bifoga med ansökningshandlingarna till kulturama, markaryd och strömbäck, ska dock syna sömmarna närmre på vad mer som skulle med och komma fram till vad som behöver göras. Ska ta med mig listan på pjäserna till skolan på måndag och se om de finns att låna i biblioteket så har jag den biten klar också.

Utöver det har jag även sett inte mindre än 4 TNG-avsnitt och har därmed sett hela första säsongen, så jag känner mig rätt så mycket mer Star Trek kultiverad och en aning mer trekkie än innan. Har dock 6 säsonger kvar coh måste se klart hela originalserien, nästan 7 säsonger av DS9, hela animerade serien, 3 säsonger av Voyager och 2 säsonger av Enterprise också samt 8 av de 10 filmerna som kommit ut, men det känns bara bra med tanke på att det inte verkar bli några fler Star trek-serier än på ett tag. :/


Hittade det här klippet också, borde om inte annat göra Karin glad ;)




Kommentarer
Postat av: Erika

Herrejesus, inte visste jag att de producerat så mycket Star Trek-saker. Kul för dem som tycker om serien, obegripligt för mig.

Postat av: Karin

Vad i herrens namn håller han på med? Jag tycker inte om den här mer "kreativa" och sexuella sidan av Picard som dom har bestämt sig för att visa i säsong 7, brr!

2008-02-11 @ 14:31:25
URL: http://ingolf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback