Inlägg från the Delta Quadrant

Fick ett helt enormt Star Trek Voyager sug igår som resulterade i fyra avsnitt idag och åtminstone två konanavsnitt imorgon. Får se hur långt jag hinner, två avsnitt efter det kommer ett superduper-avsnitt med Chakotay, den klart grymmaste personen i hela serien. En commander med indianskt ursprung, han tassar omkring och säger kloka grejer samtidigt som han är übergrym och rejält Star Trek-ig i största allmänhet. Mja, är mitt inne i fjärde säsongen där och har sett de flesta avsnitt förut, så vi får hoppas att sjunde säsongen (som jag missade en hel del av) blir even better.

Och jag tycker fortfarande att det är upprörande att böcker som Mary Poppins och Trollkarlen från Oz förpassas till magasinet medan skräpböcker får vara kvar. Dagens ungdom har ingen smak säger jag, antagligen blir de inte Star Trek-frälsta heller de små liven...

Dagens pris för största okänslighet går till Lennart Swahn som intervjuade Brigit Nilsson och Zarah Leander i ett tv-program 1977 och lyckas inleda med att fråga dem varför de ville begå självmord. Ingen Michael Parkinson där inte, och någonstans där begravdes väl också hans claim to fame, har inte sett röken av honom sedan 1993 typ.


image6

Chakotay, Chakotay för alltid i mitt hjärta :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback