"We appeal to you in the name of civilization! Put a stop to this!"

På grund av tristess spenderades en avsevärd tid igår till att komma in i TOS igen, och två av de fem avsnitt jag såg igår var faktiskt riktigt bra så mina förhoppningar om att serien har höjts dramatiskt. Dock kom ett riktigt bottennapp direkt efter ett av de bra avsnitten med "Arena". Själva premissen är rätt bra; Captain Kirk måste slåss mot ledaren för ett annat folk på en plaet utan några hjälpmedel, men oj vilket stolpskott avsnittets alien var. En ödla på två ben med paljettögon. Som rör sig i slow-motion. Och dessutom har en riktigt fånig röst och leverar diverse klyschor genom avsnittet. Jadu, den som kläckte den här karaktären och koreograferade följande stuntscen hoppas jag inte fick några fler jobb i film- och tvbranschen, för även om det här är Star Trek och det därför har en särskild plats i mitt hjärta, är det här nog det mest patetiska jag sett på tv någonsin.



Det hjälper ju inte heller att stenarna så uppenbart är gjorda av frigolit.

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha! och det ser ut som att monstret har en baddräkt på sig! Gillar att stenarna studsar två meter efter landning också haha

Postat av: Alicia

Det bästa är ju när Kirk springer iväg i slutet och man ser en ganska stor sten som nästan blåser bort!

2008-08-04 @ 21:59:14
Postat av: Erika

Okej, det här var ju mindre bra.

2008-08-04 @ 22:45:45
URL: http://priggles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback