"Sven och Aino skrattade förnöjsamt åt gamla Alicias skämt"

Ja, sista jobbdagen var alltså igår, och då alla sommarblommor behövdes vattnas blev det inte mycket rensning. Vi rensade klart Skanskabiten innan vi klippte lite sly och sen bar det iväg i ilfart ut till Lernbo för timrapport, avsked av BTF och sus in till Ludvika igen för välbehövlig lunchbuffé på Coco Thai tillsammans med fru Prigg. Alldeles för mycket god mat på det stället ska det sägas, man äter för flera dagar framöver när man är där. Det sista fina vädret innan regnet började spenderades med fru Prigg vid Jägarnäs där vi återupplevde barndomen i ungefär 20 min när vi gungade på gungbrädan där.

Senare på kvällen åkte vi i samlad trupp hem till Astri och satt på hennes balkong och småpratade, fick sällskap av Sanna och Ingolf också, mycket trevligt. Väl hemma igen blev det någon timme framför datorn innan det var dags att gå och sova. Lättare sagt än gjort. Försöker stänga fönstret och ser hur mitt vattenglas på fönsterbrädet börjar tippa, ser sedan hur det tippar över kanten mot min säng samtidigt som jag sträcker ut handen för att fånga det i slowmotion. Resultatet blev att sängen ändå fick fullt med vatten på sig, dock begränsat till ena sidan. Bara att ta av lakanet, vända på madrassen och gå och leta nytt lakan. Tar fram ett grönt och börjar veckla ut det, samtidigt som jag tänker följande:

a) Min säng är 120 cm bred och vi har bara några få lakan som är tillräckligt breda, dock inga inne i lakanskåpet och det gröna kommer vara för kort och åka upp under natten.

b) Lakanet är grönt och kommer således inte att passa ihop med mitt täcke och ena kudde som är svart-vita och den andra kudden som är nått slagt hopkok av rosa, två nyanser av blått, aprikos, något inslag av grönt och vitt i diverse mönster.

c) Jag flyttar om ca 2 veckor och det känns inte som någon vits att smutsa ner ett lakan bara för två veckors skull.


Resultatet av allt detta blir att jag, klockan 1.15 på natten, stänger in mig i Emmas rum med mitt stora, vita lakan med en vattenfläck på och torkar det med en hårtork. Fungerade hyfsat, lakanet blev inte riktigt torrt men tillräckligt för att jag bara skulle kunna se fläcken som en kall svalkande bit av lakanet, bäddar sängen igen och kryper till kojs.




Man får inte vara dum

Kommentarer
Postat av: Alicia

Svenskan är bra, jobbet är slut, och jag är nästan lite mätt fortfarande. Haha. Fy fasiken vad bra vi är gamle Mähler!

2008-08-02 @ 23:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback