Like sand through the hour-glass....

November-vädret fortsätter, dock klagar jag inte nämnvärt. Nu bara drygt en vecka kvar till flytt till Stockholm och jag har inte förberett något, kommer väl de tre sista dagarna skulle jag tro. Annars börjar jag bli stressad för en spelning nästa torsdag i Grangärde kyrka (dock inte för själva spelningen, utan för att jag måste lägga av tid från min ledighet för att göra det; när man är ledig ska man inte behöva ha något inplanerat!) och så får vi se om det blir något spelningsaktigt på tisdag också, känner mig mindre och mindre peppad för att behöva göra något i den stilen innan den 25:e.

Utöver detta har dagen förflutit med diverse såpopera-koll och historik-check på wikipedia och sedan en diskussion med fru Prigg om hur skådespelarna i den typen av serier klarar av att leva ett normalt liv; med tanke på vad deras karaktärer för utstå borde minst hälften ha utvecklat multiple personality disorder vid det här laget. Efter lite mer snokande på Wikipedia upptäcks det att jo, Bo har utöver Hope och Billie också varit tillsammans med någon Carly. Och ja, beskrivningen av hela händelsen var rätt fin och fick mig att skratta rätt ordentligt: "Four years passed, and Bo tried to move on. First he tried to be with Carly, but that ended badly (with her being buried alive- long story), then he found the possibility of love in Billie Reed." Jo tack, jag skulle vilja kalla det badly om man blir innebränd, inte alltid så himla roligt skulle jag tro.

När jag senare gick in i köket och gjorde något att äta vid kl 12.30 fmöts jag av lappen "Du kan dammsuga hela huset idag / mamma". Precis. "Du kan dammsuga hela huset idag". Med andra ord: "Dammsug hela huset!". Inget "Du kan väl dammsuga hela huset?" eller "Kan du dammsuga huset?" utan det mer bestämt auktoritära "Du kan dammsuga hela huset". Hade varit trevligare om hon hade skrivit dit ett utropstecken efteråt då hade det blivit mer peppat, i stil med "Ja, du kan om du bara vill!", som det ser ut nu är det mer ett konstaterande av att, jo du kan dammsuga hela huset och det ska du också. Inte för att jag är den som är den, men en något trevligare lapp hade inte skadat. Så nu är huset alltså städat och klart, har tillochmed våttorkat golvena också. Dock har jag inte torkat av skrivborden/borden eller andra öppna ytor i huset men det får hon ta. :D Och ja, jag menade "det får hon ta" som i "det får hon stå ut med" och inte "det överlämnarjag till henne för så lat är jag". :P


EDIT: För övrigt ska det sägas, och bör så göras innan det som blir mitt 100:e inlägg, att jag hatar design-verktyget för blogg. Designen ser fine and dandy ut i Firefoz men är helt horribel i IE, alla banners och så blir avklippta längst ner medan det ser helt perfekt ut i Firefox. Varför kan kodspråket inte tolkas lika av båda browsers så att det går att göra något som funkar i båda? AAAAGH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback