Crashlanding!

Eh ja, idag var det alltså dags för flytt, som gick väldigt bra och inte var särskilt anmärkningsvärd. Tur till Barkarby för att köpa byrå på IKEA, där mamma och pappa försöker göra ett klipp genom att köpa byrån på fyndavdelningen där den kostade 400 kr mindre. Visar sig senare att det var bra mycket mer fel än vad som syntes i butiken, bland annat med en nedersta byrålåda som är halvt trasig. Lite skruvar från Claes Ohlsson fixade dock biffen så nu står den ute i hallen. Tog med mig sängen från Ludvika, vilket gjorde att mams genast bestämde sig för att göra om mitt sovrum till ett tv-rum och därmed har jag ingenstans att sova när jag kommer hem :) Vid påpekande menade hon att jag ska sova i soffan som de ska ställa i hallen istället >_<

I ungefär en månad nu har paps och jag haft diskussioner om hur mycket hårddisk jag behöver ha med mig, samt om jag kunde låna med en hårddisk från vår dator, vilket det slutade med att jag fick. 420 gb kunde jag alltså ta medmig, vilket ändå betydde att jag var tvungen att radera 100-150 gb och lämna en 70-80 gb hemma ändå. Så i torsdags började jag flytta över filer till hårddisken på 120 gb som fungerar utmärkt hela tiden tills den plötsligt börjar låta konstigt och dör. En file recovery dagen efter gör att jag får tillbaka 23 gb medan DS9 är förlorad. Får tweaka ännu mer för att få ner de 23 gb jag fick tillbaka på M-disken på 300 gb men lyckas. Till saken hör att det var den hårddisken jag hade med i somras som inte fungerade på pappas bärbara dator, jag frågade paps om den kanske inte skulle fungera med Emmas heller (misstänker att det är det j*kla Windows Vistas fel att det inte funkar) men "jodå det ska funka, funkar hemma på andra pc:n". Jo tjena. När jag pluggar i hårddisken här händer ingenting. Silch. Nada. Datorn känner inte ens av att något är kopplat till USB-porten så ingen åtkomst till några filer här inte. Detta betyder i sig att om det inte går att ordna så kommer jag inte ha tillgång till någon av mina filer innan andra veckan i oktober om jag inte åker hem i september någon gång, far upp till elgiganten och köper en hårddisk som jag hade tänkt, överför filerna till den och tar med den till sthlm sen. In essence så känner jag mig som en krympling och kan inte ens spela upp någon bra musik som tröst då allt ligger på den oåtkomliga hårddisken.

Nu menar pappa på msn att det kan vara kabeln som det är fel på och det får vi banne mig hoppas för annars kommer det inte vara långt till psykbryt när jag väl kan komma åt mina filer igen.

Jag kommer hinna bli galen innan oktober...


EDIT: För övrigt hjälper det ju inte heller att Emma spillt saft på sitt tangentbord och i princip klibbat fast en hel del tangenter, däribland tab och backspace.

Kommentarer
Postat av: Erika

Fyndig rubrik!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback