Helg helg strålande helg

Gårdagen förflöt lugnt och stillsamt för min del, medan vad det verkar som halva skolan skrev högskoleprov. Även dagen har varit allmän slappdag om man bortser från den gång jag läste igenom filosofin och korr-läste min romananalys. Bra av mig att faktiskt göra en ordlista över filosofin, mycket mer överskådligt än "Gula idéer sover lugnt" i alla fall.

Annars har dagen bestått av sporadiskt tv-tittande, den gamla vanliga timmen på Må Bättre och avslutades senare helt sonika med långdusch, ansiktsmask (choklad!) och A Clockwork Orange. Kubrick är alltid lika intressant och tur att Clockwork hade en riktig storyline, jag hade inte klarat av något i stil med 2001 idag. Alldeles för mycket filosoferande och sublima underliggande teman i den filmen.

Umeå på torsdag, känns bra. Monologerna sitter som ett smäck och jag vet hur jag kan variera dem utan att de låter forcerade och konstiga. Ska nog läsa igenom Morbror Vanja ytterligare en gång dock och göra karaktärsbeskrivningar för Sonja och Audrey. Texterna till sångerna kan jag också, men jag måste se över hur jag kan variera reprisen i "Getting to Know You" så att det inte blir likadant två gånger i rad. Sedan ska jag också läsa texterna högt och se vilka delar jag ska betona och liknande. :) Efter den här helgen blir det instuderin av allt material till Göteborg också, särskilt "When Will Someone Hear?" och "Aldrig" som aldrig riktigt vill sätta sig i skallen, antagligen för att jag aldrig riktigt tyckte att den låten var så bra som alla andra gjorde. Men ja, jag är lugn över kommande helg, jag kan allt som jag kan förbereda mig på att kunna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback