Där var det nära ett psykbryt...

Skulle publicera min film till projektarbetet nyss, har i princip bara det kvar samt projektrapporten. Publicerar filen efter de inställningar jag brukar använda, och startar den i Media Player. Vad händer om inte att hälften av alla klipp jag använt har ihoptryckta med en stor fet grön ruta som tar upp halva bilden? Jag kollar på originalklippen jag avnänt och konstaterar att ja, alla är avi filer. Försöker publicera filmen igen, nu med lite andra inställningar (högre uppspelningshastighet och liknande). Samma feta gröna ruta som hånler mot mig. Känner pulsen stiga och känslan av att vilja slå pannan i tangentbordet. Bestämmer mig för att kolla om det har hänt något med mitt projekt eller om det är originalklippen det är fel på. Väljer ut en film och gör ett kort klipp från den på 10 sekunder med de vanliga inställningarna. Och ja, den gröna rutan is still victorious. Känner hur jag börjar bli alltmer desperat och ser framför mig hur min presentation är på väg att gå om intet då jag bestämmer mig för att pröva en sista gång och denna gång ställa in publiceringen för avi-format istället för wmv-format. Tar dock först provklippet och kollar och Hallelujah! Det funkar. Håller på att publicera hela filmen i avi-format nu och hoppas på det bästa.

Dagens största gåta är dock Må Bättre, där det konstigt nog luktade kanel överallt? Inte den mest tippade doften på ett gym om man säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback