Dans och lite Prag

Jag kanske ska börja med att säga att jag nu till höstterminen bestämde mig för att allvarligt satsa på att få in en fot i musikalvärlden och anmälde mig till en danskurs i Showdance i Falun. Väldigt trevligt med en massa trevliga människor och eftersom det är nybörjarnivå känner man sig riktigt begåvad ;) Använde hela timmen idag till att lära oss en särskild kombination med tre olika spinnar åt diverse håll och kanter och jag är fortfarande inte säker att jag kommer ihåg allt. För hårdträna under lediga stunder i Prag.

Prag ja, för det är dit SpKu05 styr sin kosa på söndag, för några dagar med en massa promenader till diverse stadsdelar och titta på en hel del arkitektur, se något som kallas för "svart teater" (vilket ingen vet något mer om än att det ska vara kolsvart och skådesplerna har på sig kläder med flourescerande färger) och operan Tosca innan hemfärden påbörjas nästa torsdag. Roligt! Lite fundersam är jag dock över sovförhållandena, alla vi 10 elever ska bo i samma rum på något slags vandrarhem/hotell och så får vi se om vi faktiskt kan samsas om pengar och laga mat åt oss själva. Jag och Erika ska nog hålla oss borta från det dock, med tanke på vår något varierande matlagning i London. (Vi skulle koka ris en dag och jag är mycket väl medveten om att Erikas matlagningsnivå är så hög att hon lyckas med att bränna en Varma koppen, men jag lyssnar ändå på henne när hon frågar om jag inte hällt i lite lite ris i kastrullen. Jag hällde lite på måfå eftersom vi inte hade något decilitermått och när jag väl ska hälla i lite mer ris håller jag på att tappa förpackningen med följd att alldeles för myckt ris hamnar i kastrullen. Den dagen kokade vi ett halvt kilo ris. Fullkornsris, ska tilläggas.) Men men, det ordnar sig nog till slut.

Annars är jag i färd med att få grepp om vad man egentligen ska skriva på en application form till en brittisk dramaskola med en treårig musikallinje, får ta och fråga Beverley imorgon och se vad hon säger. Annars har jag faktiskt, till min förvåning, hittat ett antal musikalubildningar i Sverige! En treårig i Göteborg, en högskoleutbildning i Göteborg på 180 högskolepoäng (de tar dock bara in 5 pers om året, och hur kul kan det vara), en tvåårig utbildning i Göteborg, en förberedande ettårig linje i Bjärnum, Kulturamas tvååriga linje i Stockholm samt, hör och häpna, en tvåårig linje i Umeå! Får se vad som händer, verkar som om en del i kompisgänget tänker söka sig till Björkarnas stad, man kanske ska följa deras exempel?


Ska ta och skriva klart mina inlämningsuppgifter till Naturkunskap B och sedan är den mest helvetiska skolveckan nånsin över! (Helskum hemtenta i religion om etik och moral, mastodont-hemtenta i psykologi om motivationspsykologi, helknasig essä i svenska som inte alls skulle innehålla det en essä vanligtvis innehåller, redovisning på staden och framtiden samt lite enkla inlämningsuppgifter i naturkunskap) När man kommer hem från Prag sen är det bara att ladda om batterierna och lära sig säkerhetskontorll på bilen så man klarar uppkörningen den 7 november :D

Kommentarer
Postat av: Faster

Gissa om vi (hela familjen) håller tummen inför den 7 november...
Kram till dej!

Postat av: Erika

vu lyckades hålla oss borta från köket.. Det var ju inte så mycket kök att tala om... McDonalds är alltid bäst..

2007-10-18 @ 11:32:08
Postat av: Erika

Anledningen till att jag inte skrev Karin - Puzz på dig och Mällie- min älskling, är att jag är rädd att ni ska bli avundsjuka på varandra och börja bråka..

PUZZ!!!!!!!!!!!

2007-10-18 @ 21:36:56
Postat av: Karin

Woot?

2007-10-29 @ 13:19:31
Postat av: Erika

Grattis Grattis Mällie, till körkortet idag!!!!

2007-11-07 @ 17:30:59
Postat av: Faster

Är det sant??
Grattis din "lilla råtta" som inte kan gå in och skriva om såna viktiga saker så din "kära" faster får veta :-)
Kramar i massor!!

2007-11-07 @ 19:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback