Eh....

Men vad är det här??? Hur ska jag hinna med det här hade dom tänkt sig? Eftersom jag är borta från skolan en hel vecka pga Audition och Cambridge-prov i eneglska i sthlm kommer jag ha en enorm arbetsbörda (eller ja, så stor är den väl inte menmen) eftersom man ska försöka få ihop alla aktiviteter man gör efter skoldagarna också...Lär ju gå, för det är inte alltför mycket att göra egentligen, men jag blir stressad bara av tanken...Och så måste man hitta tid att inhandla julklappar också! ...Tsk tsk...

Klar med båda mina monologer nu och låtarna verkar funka....ska se om jag kan hitta en sorgsen lugn låt som går lite högre men annars fick låtarna godkänt av Ann-Sofi så det blir nog bra. Ska nog fila lite mer på monologerna (dessa eviga "it's wrong to..." som dyker upp en hundratjugofem gånger i en pjäs är allmänt förvirrande och håller man inte tungan rätt i munnen får man hjärnsläpp :P). Konstigt nog går Shakespeare-pjäsen bättre än den moderna, såpass att jag alltid tror att jag glömt någon rad efter att jag reciterat klart dem, medan den moderna innehåller en massa ord som går utmärkt att säga var för sig men inte i följd. Bara försök säga "a centre of enormous wealth is destroyed out of the blue one day" i någorlunda inlevelse och också försöka få stavelserna tillräckligt klara för att folk ska höra dem så förstår du...suck suck. Ebleh, får försöka banka in det, det funkar bättre och bättre vilket är huvudsaken...

Har annars varit duktigt och gjort ett nytt spinning-pass, vilket jag befarar blir monster-pass numero uno, med diverse kollapser under passets gång, men som Astri sa är det lika bra att köra stenhårt innan jul :D Snöat har det också (det var dock inte min förtjänst) så nu är det grymt vackert utomhus. Dock förde snön med sig en jäkla massa skumt beteende hos hälften av stans bilförare (och nej, det berodde inte på sommardäck) så man blir ju halvt mörkrädd....Ska lägga manken till och fila på en recension till svenskan (Ibsens "Ett dockhem" som sp var på, fick träffa Syster-Yster också!) och så kanske det blir lite Age of Empires efteråt...

Kommentarer
Postat av: Gegge

Man kanske kan få sig ett smakprov på "nåt" till nyår?? Ska bli "väldi" trevligt att ha er här!!
Kram till er alla // Faster

Postat av: Erika

Ja, det där spinningpasset var mycket påfrestande, men jag klarade det. Ber om ursäkt för eventuella stavningsfel, jag har nyss kommit hem från Grand. Tråkigt, jag åkte hem och lämnade Astri och Karin kvar.

2007-12-02 @ 01:25:10
Postat av: Ingolf

Aj fasiken, men dom brukar sjunga den på Allsång på skansen! Rätt så tråkig låt ändå, haha

2007-12-02 @ 21:34:42
URL: http://ingolf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback