Ika på fluffiga rosa moln....

Jag har återigen insett att Eugene Curran Kelly, eller Gene Kelly som han är meer känd som, är min drömman. Verkligen mannen som har allt; han kan sjunga, dansa och agera och är dessutom så otroligt stilig att det är helt omöjligt att inte fastna för hans Pepsodent-vita leende. Sitter och kollar på klipp från hans filmer på youtube och inser mer och mer att jag måste samla på mig hans filmer och göra mitt eget lilla privata Gene Kelly bilbiotek, för hans dansnummer slår allt med hästlängder! Bara som ett bevis har vi den här scenen från "Alltid vackert väder" från 1955. Gene är 42 år men dansar och steppar (!) omkring på RULLSKRIDSKOR som om han var ca 18. Bara för mig att börja träna, för jag lär vara 42 år innan jag ens lyckas med hälften av allt han gör i det här klippet. Titta och njut och tänk inte på Ikas tefatsstora ögon och växande dregelpöl på golvet....

 

Kommentarer
Postat av: Gegge

Linnea, du har blivit Haffad. Läs vidare i min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback