Snickare och Brad Dourif

Efter en trevlig ledig dag som till största delen tillbringades uppe framför datorn pga den arbetande snickaren som gör om vårt kök nere är det dags att gå och sova för att möta en ny skoldag. Har dock faktiskt varit ute, cyklat ner till stan för sånglektion och hem efter att ha införskaffat ett nytt kollegieblock och stiftpennor.

Spela poker i nästan 5 timmar hemma hos Astri igår, gick jättebra tills Erika dök upp och i princip överförde min tur till Sanna (vilket får mig osökt att tänka på det Star Trek Voyager avsnitt jag precis slutat se, men mer om det senare), vilket i sin tur ledde till att Ika blev pank två gånger. Två gånger. Eski teski.

Så till det riktiga skälet till inlägget; Brad Dourif. Han verkar dyka upp överallt just nu. En skådespelare som jag sett i tre olika roller och nu har han dykt upp två gånger på mindre än fyra dagar utan något egentligt sammanhang! Känns lite för passande för att vara en tillfällighet; han kanske tänker ta över mitt liv och se till att han gör minst ett gästinhopp i varenda film och tv-serie jag ser frånochmed nu? Han kommer dyka upp när jag minst anar det för att påminna mig om att jag inte kan andas ut; kan inte sluta att kasta blickar över axeln för att känna mig säker. Vi får se hur allt slutar, jag kanske aldrig kommer att kunna se en film utan Brad Dourif igen? And the saga continues....

För att snabbt återknyta till Star Trek-nämnadet kan jag säga att en betazoid på skeppet hade fått flippen (för att låna ord av Ingolf) och mördat en annan person.  Tuvok kunde inte acceptera det, varpå en vulcan mindmeld följde. Under sagda mindmeld överfördes den andra snubbens våldsamma tendenser till den annars åh så känslolösa utomjordingen och Tuvok bevittnade sitt personliga armageddon. Han trashade sin lägenhet och höll på att döda betozoiden, men hans inbyggda känslokvävningssystem började fungera och allt kunde återgå till det normala.

Hur kommer Brad Dourif in i bilden? Jo, han spelade betazoiden som orsakade Tuvoks mentala breakdown(!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Astri och Anna som sett filmen förut; resten av gruppen har säkert inte sett någon film gjord före 1998. Eski teski. Haha! Det roligaste idag!

2007-03-10 @ 20:59:30
Postat av: Anonym

hah, den påsen knöts ihop rejält! du lyckades få in hela alltihopet. undrar om det går med vår pjäs? haha

2007-03-13 @ 20:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback