Överkonsumtion av tårta =D

Så, då var både födelsedagen och teoriprovet över. =D Ska väl börja med att meddela att jag klarade teoriprovet med god marginal (61/65) så det var happy happy Ika hela dagen =D

Igår var alltså den stora dagen, som påbörjades vid 07.00 med sång och gratulationer från mor och far samt syster och Alex över högtalartelefon (vilket gjorde Ika minst sagt förvirrad när hon i sin morgontrötthet inte direkt förstod var ljudet kom ifrån). Då Londonresan senare i sommar är den stora presenten för i år blev det lite mindre saker som örhängen, pussel och polkagrisar =D Fick också pengar från faster, tack så mycket! Ika försöker somna om, vilket inte gick så bra. Upptäcker vid 10 att hon faktiskt sovit sedan 8.00 men drömt att hon inte sovit. Stor förvirring, speciellt då Priggles ringer och väcker en. Det visade sig att Priggles ringde för att fråga om jag ville hänga med på Lorensbergaskolans cabaret, och jag tänkte att "Tja varför inte?". Mötte Priggles utanför skolan vid 10.45 och sedan smugglade vi in oss i aulan. Många delar var helt fruktansvärda men det bjöds också på en hel del skratt ("Vad heter du då?" "Puttefnask...Putte efter pappa...." XD) och sedan cyklade vi hem eftersom  den lilla födesledagsbjudningen började vid 12. Astri, Swik, Kak, Priggles och jag delade på två tårtor, en massa kakor och bullar. Åt inte bara lunchfika utan också eftermiddagsfika så jag har väl satt i mig sötsakskvoten för resten av året på enbart min födelsedag, men det får bli så =D Man får väl helt enkelt försöka motstå att köpa munkar när man är i London så är saken biff ;)

Kommentarer
Postat av: Faster

Skönt att höra att "pengen" kom fram. Nån liten munk (eller nåt annat gott...) ska det välan räcka till. Vi sticker till France efter midsommar och "filar" på semesterfranskan :-)Ha det så jäkla bra i England. Storkramen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback