It began in the future...

...a scientist turning to evil, a time-machine called TRAX. Criminals who vanish, and a law-man with a mission. He has one weapon, and a computer named SELMA. With them he will travel to a time more innocent than his own. Now he's among us. A special breed of man; a hunter, travelling through our world searching for fugitives from his own, knowing he cannot go home until he has found them all. His name is Darien Lambert, and this is his story...

Ja, det är introt på varje avsnitt av Time Trax, en riktigt underskattad och till större delen bortglömd tv-serie som är guld värd <3

Hursom hursom så lovade jag att översätta en dröm jag skrev om på min engelskspråkiga blogg i augusti 2004 och för er som undrar kopplingen så var Darien Lambert faktiskt med i den drömmen.


"Jag var i ett flygplan tillsammans med min mamma, Naomi Watts och Darien Lambert. Det fanns en flygvärdinna (en lärare från skolan) och ungefär 7 piloter. Plötsligt dödades alla piloterna av en helt konstig mördare som ville döda alla i planet eftersom han hade förlorat en stavnings-tävling mot Naomi Watts när de var 7 år gamla...O_o Vi landade i någon konstig djungel som liknade Amazonas* och man var tvungen att skriva en uppsats för att inte bli mördad. Under tiden försökte Darien Lambert fixa ett av sina vapen (från framtiden), och av någon anledning var den gjord av skumgummi. Sen vaknade jag."


* När jag läste det här tänkte jag "Men Amazonas är väl ingen djungel?" och var tvungen att kolla upp det på Wikipedia, sant som jag trodde så är Amazonas en regnskog, men vad är egentligen skillnaden mellan regnskog och djungel? Någon som vet?





Darien Lambert, för alltid i mitt hjärta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback