En fisk utan fenor! En sjö utan vatten!

Rubriken härstammar från Mackans babblande om saker utan något som han startade och som sedan fortsatte under en stund. Själva idén kom dock på sniskan när Anna-Maria körde igång världens mest hypnotiska hinduism-film som hade sövande effekt (kan det bero på Ben Kingsley?) förutom de få glimtar då den indiske skummisen dök upp och började tjåla om hur mycket bättre han förstod hinduism än resten av omvärlden. Eller ja, så sa han väl inte ordagrannt menmen.

Annars användes dagen finfint, med lunch hemma där Karin och jag i samförstånd kom fram till att vi skulle koka än 7-8 dl makaroner till 5 pers. Needless to say so blev det en hel del över. Fortsatte med lite Faster Agatha-spel och några roliga situationer som slutade med Piggelin åt mig och Karin, som inte alls var sugen på Piggelin från början. Hade någonstans här tänkt berätta om Karins backning, men munterheten med det försvann någonstans under eftermiddagen när jag insåg att alla bra barnböcker på stadsbilbioteket har blivit nedpackade i magasinet? Vafalls!  Trollkalren från Oz-serien, Mary Poppins-serien och Häxan Smith-serien bortskrumpnande i något litet bakrum?! Ska klaga grundligt och utförligt för Karin imorgon så får hon pusha på sin mamma att komma med en förklaring. (Som visserligen kommer vara något i stil med att de böckerna inte har lånat ut sedan jag lånade dem för en sisådär 6-7 år sen men ändå). Ännu mer skandal över biblioteket då de inte öppnade förrän 10 idag när jag var där 9.45 Sniff! Säger jag åt sådana fasoner!


image5

Ben Kingsley får illustrera inlägget, eftersom han berättade så fint om hinduismen och spelade Gandhi i spelfilmen om dennes liv.

Kommentarer
Postat av: Erika

Ha! Inte undra på att jag kände igen Ben Kingsley. Han är med i den där Anne Frank versionen där också Brenda Blethyn är med. Go Brenda!

Postat av: Karin

Nahw, vårt lilla bibliotek försöker så gott det kan, är inte många som vill läsa Mary Poppins nuförtiden, jag själv tycker inte alls dom böckerna då Mary är en riktig liten BIATCH!

2008-02-11 @ 21:09:10
URL: http://ingolf.blogg.se
Postat av: astri

häxan smith! snödroppe! belsebub! DÖDsbra. ojoj

2008-02-13 @ 17:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback