If he's crazy, what does that make you?

Efter lunch, utläsning av Spegellandet och dåsandet på soffan i 45 minuter kom jag igång med projektrapporten igen och har gjort klart genomförande-delen vilken lär ha varit den klart tråkigaste delen också. Tar en paus för att publicera ett till klipp men sen är det tillbaka till rapporten igen.


Det här klippet kommer från min absoluta favoritfilm Gökboet (1975). Jag tror aldrig jag har blivit så blåst av en film, det måste vara en av de första gångerna som jag inte lyckats komma fram till hur filmen slutar innan själva slutet. Grymt bra skådespelare och en fantastisk film helt enkelt.



One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)

Handling: Randall McMurphy är en småkriminell snubbe som är påväg tillbaka till fängelset, men får reda på att han kan bli inlagd på mentalsjukhus om han spelar galen. Sagt och gjort kommer han in på ett mentalsjukhus och lär känna de andra som ligger inlagda. Basar över salen gör Syster Ratched som håller gruppen i en järnhand, det vill säga, tills McMurpy kommer. Därmed börjar en katt-och-råtta lek över vem som har övertaget...

Medverkande: Jack Nicholson, Louise Fletcher, Will Sampson


Och eftersom jag nu delgivit min favoritfilm kan jag ju ställa samma fråga som Prigg: Vilken är din favoritfilm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback