Hemma igen! :D Blogginlägg igen! :D

Tja vad gör man nu? Sommarlovet började i fredags, idag kom jag till Ludvika och inget sommarjobb har man fått heller. Av någon anledning är det helt omöjligt att hitta tid, frid och inspiration till att uppdatera bloggen när man är i Sthlm; det finns liksom inget att skriva om. Bara en massa "idag har jag övat på det här, och jag måste öva på det här". Man har inte tid att reflektera så mycket. Insåg förra helgen hur mycket man egentligen pysslat med under året; det var första helgen då man inte hade något att träna på och man blev helt ställd. "Vad ska jag göra nu?", "Vad brukar jag göra på min fritid?", "Kan man alltså göra annat på en lördag än att gå upp tidigt och åka och steppa?" var bara några av de frågor jag ställde mig då. Slutade med att jag och Johan spenderade i princip hela helgen med att spela Rollercoaster Tycoon 3, se på The Making Of-featurettes om Disneyfilmer och äta kopiösa mängder socker och fett. Gick upp säkert 5 kilo bara under den helgen, för att överdriva något.

Annars tänkte jag spendera sommaren med att öva sång (både rösttekniskt och interpretationsmässigt), träna (måste slänga iväg ett mejl till Patrik och fråga vad det kan kosta att träna på Må Bättre i tre månader) och sparka igång mig själv till att skriva en barnbok. Har en idé och vet vad jag vill ska ingå och nu har jag kommit igång med själva berättandet så då borde resten flyta på lite mindre trögflytande iaf. .) Den stora utmaningen är att inte tröttna på det och lägga av efter 14 sidor, men det löser sig säkert. Om inte annat vet alla om att jag tänker skriva en bok och då kan jag ju inte svika dem :) Enligt Rabén och Sjögrens hemsida ligger ett vanligt barnboksmanus på 50-100 manussidor och jag har snart skrivit två så jag har helt enkelt klarat av 2 % av maxantalet sidor (sen får vi se hur kort eller lång den blir, men vi utgår från 100 sidor). Och eftersom en manussida ska ha dubbelt radavstånd innebär det att det inte tar särskilt mycket text innan en sida är fylld så det går framåt ganska snabbt :D Det svåra är bara att inte skriva för långa meningar och använda för krångliga ord men det löser sig alltid.

Annars åkte jag hem till Dalaland idag igen. Erika kom och mötte mig i Borlänge och sen spenderade vi några timmar på Kupolen, där jag gladdes åt dalmål och att bli bra bemött (ej Sthlm-syndrom) av folket i butikerna. Således inhandlades ett linne och ett par välbehövliga snygga sandaler. På vägen hem skedde dock  dagens allra största plus när skivan med Zarah Leander startades och spnge "Valdemar" sattes igång. Nödrimmandet var helt fantastiskt och man börjar undra hur det såg ut på textförfattarfronten när låten skrevs. Kort och gott kan man säga att det blev ytterligare ett "Erika-och-Linnéa-sitter-i-en-bil-och-lyssnar-på-absurda-texter-och-har-aldrig-haft-det-bättre"-moment :D



"Han är stor och stark och vek och öm"

Favoriten av allt var dock att låten hade rimmet "analfabet" och "signaltrumpet" XD




Maude Adams, bara för att jag och Erika pratade om henne idag :D Och håll med om att det är något med hennes ögon Erika!



(För övrigt är det tårtkalas hemma hos mig nästa lördag när jag fyller jämnt och inte längre är tonåring, så det måste firas som sig bör. Det blir saft och kakor också :D)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback