Sport- Övningslov

Spenderade en del tid igår kväll till att göra en to-do list över lovet och fick gymnasieflashback när jag såg hur lång den var. Visar sig iofs när man tittar igenom den bättre att den består av saker som borde vara relativt lätta att göra och bör inte ta särskilt mycket tid i anspråk, men ett tag var jag tillbaka i Ludvika vid ungefär samma tidpunkt för två år sedan när vi bland annat hade ett trevligt prov om Östersjön att se fram emot. Kan av någon konstig anledning sakna att ha så mycket att göra, inte för att jag vill skriva uppsatser och hemtentor och diverse annat hela dagarna, men för att få stryka saker från listan och se hur den successivt blir mindre.

Eftersom jag ska söka BA i år måste jag komma på några bra sånger (och träna in dem givetvis) och jag har jätteproblem med att bestämma mig. Man vill ju dels ha sånger som visar hela ens röstkapacitet, sånger med olika tempo och känsla och såklart sånger som passar ens röst bra. Sammantaget gör det det hela mycket svårare. Sedan måste en sång vara på svenska och man vill inte ta något från Kristina från Duvemåla eller Chess eftersom alla andra gör det, och det gör det ännu svårare.


Lista för sportlovet 2009

  • Öva in hela monologen från Onkel Vanja till BA (samt bestämma om jag ska ta Jelenas monolog eller om jag ska ta Sonjas istället)
  • Öva in "monologpjäsen" vi ska göra på Scenframställningen
  • Öva in manuset till Björnen av Tjechov (dock bara en femtedel)
  • Skriva CV till interpreten
  • Välja en musikal som går i Sverige att "göra audition till" och välja en passande låt på svenska att framföra till interpreten
  • Välja och öva in sånger till BA, däribland den obligatoriska "When Will Someone Hear"
  • Öva in texten till "Painting Her Portrait" till rösttekniken
  • Öva på "All for Laura" till Inger-interpreten
  • Öva in stil och form-låten: "Chain of Fools"
  • Styrka varje dag!
  • Stretcha varje dag!
  • Helst hinna träna lite eller komponera lite dans

Av allt det här är det egentligen bara manuset till Björnen som kommer spöka lite, resten tror jag kommer gå hyfsat smidigt (sångval till BA borttaget). Däremot skulle jag också behöva leta efter ett sommarjobb (och bestämma om jag ska jobba i Stockholm, där det antagligen finns mer pengar, eller hemma i Ludvika där det inte blir alltför långt till arbetsplats och det är fint och man kan softa hela sommaren), fixa ansökningspappren till BA och söka till filmvetenskap i Stockholm/Göteborg om jag inte skulle komma in på BA eller får gå kvar på Kulturama (finns ju trots allt bara 12 platser i tvåan och vi är 12-13 hittills som sagt definitivt "ja", plus flertalet till av de 7 som sagt "vet inte"). Funderar även på om man ska söka något mer (PAS eller Bjärnum) men känns samtidigt som om det varken finns tid eller kraft till det, särskilt som jag inte vill gå på PAS.


Aja, är väl dags för mig att kavla upp ärmarna och läsa Björnen några gånger för att få ett hyfsat hum om texten. Erika, du skulle hem på fredag va? Vilken tid? Tänkte om vi skulle ta en fika eller ha en spontan filmkväll? :D

Kommentarer
Postat av: Erika

Yes, jag kommer hem på fredag. Jag tycker en spontan filmkväll låter bäst. Jag har träning till halv nio men efter det tycker jag att vi kör:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback